To była czwarta i bardzo udana pod względem frekwencji edycja Święta Dyni w Siołkowicach – imprezie organizowanej przez Stowarzyszenie Nasza Wieś Stare Siołkowice we współpracy z Restauracją Śtantin i Radą Sołecką.
Jak wyznała prezes stowarzyszenia Anna Nawrot – „nikomu niczego nie zabraniamy i jeżeli ktoś chce świętować Halloween, to absolutnie ma do tego pełne prawo, ale jako stowarzyszenie chcieliśmy zaoferować tutejszemu społeczeństwu alternatywę i Święto Dyni taką właśnie jest. I to wcale nie jest wymyślona tradycja, bo wystarczy zadać sobie pytanie, co było w naszym regionie od niepamiętnych czasów – dynia czy Halloween? Odpowiedź chyba wszyscy znamy, bo któż z nas nie pamięta ze swojego dzieciństwa smaku kompotu z dyni?”
Na imprezie wielką popularnością cieszył się kącik dla dzieci, który prowadzony był przez grupę animatorów „Seledynek”. Jak na profesjonalistów przystało, na dzień Święta Dyni zmienili swój kolor rozpoznawczy- seledynkowy na iście pomarańczowy, dzięki czemu stworzyli niepowtarzalny klimat dyniowy. Dzieci mogły skorzystać z takich atrakcji jak dyniowo-brokatowe tatuaże, malowanie buziek, warsztaty robienia mini dyniek z balonów i pamiątkowe zdjęcia z FOTO-budki – oczywiście w dyniowym klimacie.
Dorośli za uiszczenie symbolicznej opłaty mogli stać się jurorami w konkursie dyniowym, w którym uczestnicy rywalizowali w pięciu kategoriach. Uczestników konkursu było sporo, a zatem potraw i trunków do degustacji także, niemniej jednak wyłonieni i nagrodzeni w poszczególnych kategoriach zostali:
Dyniowe dekoracje: Laura Weber i Michał Kupczyk
Dynia w słoiku: Hanna Konieczko
Dynia w nalewkach i napitkach alkoholowych: Georg Thoma
Dynia na słodko: Małgorzata Miś
Dynia wytrawnie: Małgorzata Miś
Nagrody były warte rywalizacji- moździerz, naczynie żaroodporne, zestaw szklanek, zestaw kieliszków, kuchenne pudełka, śpiwory, termofory, książki, termosy, a także bidony. Ale nie tylko zwycięzcy opuszczali imprezę z nagrodami, ponieważ każdy z uczestników konkursu został nagrodzony za włożony trud i poświęcony czas drobnym upominkiem.
W trakcie trwania konkursu odbyła się także konkurencja pod nazwą „ile waży?”. Uczestniczy mogli dobrowolnie oszacować wagę wybranej dyni. Nieprawdopodobne, że zwyciężczyni udało się trafić w samo sedno – 1,98kg. Jako nagrodę otrzymała cieplutki śpiwór – oczywiście w kolorze dyniowo-pomarańczowym.
Impreza zrobiła dobre wrażenie na miłośnikach dyni, bo można z niej wyczarować naprawdę wiele, a przybyli goście byli pod wrażeniem tego, ile odcieni smaków może przybierać zupa dyniowa lub ciasta z dyni, o nalewkach już nie wspominając.
Dziękujemy wszystkim uczestnikom za udział w konkursie, a przybyłym gościom za obecność i bycie jurorami.
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.